12. des. 2009

Første og siste tur



Livet i skipatruljen har kommet i gang. Den første uken har gått med til å bli kjent med alle rutiner og komme inn i jobben. Vi har justert polstringer, satt opp sikringer, sperret og åpnet bakker, behandlet skader, og selvsagt stått mye på ski.

Dagen starter normalt med å ta heisen opp, og se over bakkene før anlegget åpner. Og etter en lang og herlig dag i frisk luft, er det tid for å kjøre siste tur ned etter at det er stengt for dagen.

På fredagen startet det litt mer rett på. Siden det var FIS renn i bakken, var Markus på vakt en time tidligere. Så da jeg fikk på meg radioen, og kom rundt hjørnet, var allerede dagens første skade tatt hånd om, og klar til å sendes videre med ambulansen. Ikke en alvorlig skade heldigvis. Senere på dagen hadde vi to skader samtidig, i ulike bakker, som måtte behandles og fraktes ned med pulk.



I morgen, er det klart for europa cupp i skicross, så det blir spennende å se hva som venter.

Av mer trivielle ting, men like fullt kjedelige, har det vært litt kluss med kommunikasjonen. Dataen har hatt seg en liten virus infeksjon, som har resultert i heller dårlig brukervennlighet... Og for å gjøre det hele litt ”bedre” har kameraet kompaktkameraet (jeg har ikke mulighet til å ha med speilrefleksen på jobb), oppført seg heller merkelig. Det har kommet luftbobler under glasset fremst på objektivet (hvordan i alle???), og ca 1 av 3 bilder forsvinner et sted mellom utløserknappen og minnebrikken. Sukk!

Jeg håper å få orden på sakene etter hvert, slik at jeg kan få knotet ned regelmessige oppdateringer fra skipatruljen.